torsdag 27 juni 2013

Dag 27 - Kaloriräknare

För ett tag sedan laddade jag ner ett par appar för att ha lite koll på hur mycket kalorier jag får i mig. Så att jag får i mig tillräckligt. Det var lite roligt först, men så omständligt. Tyvärr tog det alltför mycket tid att lägga in allt så jag tappade sugen efter några dagar. De är förstås inte anpassade efter raw food. Syftet med apparna är förstås att mäta kalorierna för att gå ner i vikt, men det var inte mitt syfte.


Ett par saker har jag i alla fall kommit fram till:
• Jag ska, enligt apparna, äta ca 1300 kalorier per dag för att behålla min vikt. 
• Jag behöver äta ganska stora portioner raw food för att komma upp i den kalorimängden, t ex ca 52 medelstora morötter. Tur att jag gillar nötter, annars blev det jobbigt.

Om någon vill testa apparna så heter de ShapeUp och Fatsecret. Bra appar båda två. Jag laddade hem båda för att se skillnaden mellan dem, men de är ungefär lika tycker jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar