tisdag 11 juni 2013

Dag 10 - Erkännanden

Jag har faktiskt vid två tillfällen brutit mot mina egna regler idag. Erkännandena heter gravlax och kalkon, båda har förekommit som pålägg på bröd.

Undantag är ok, men inte för annat än vegetarisk mat. En skiva gravlax hamnade på morgonmackan, som förvisso åtföljdes av melon och nötter och grönt te, men ändå. Några kanske tycker att gravlax är raw, och den är ju inte tillagad genom upphettning, men animalisk, så jag säger nej.

Kalkonen låg visst på levaintoasten som jag åt till middag på flygplatsen. Jag ville bara inte ha den vegetariska toasten med chèvre och rödbetor, som jag brukar tycka är gott, men det är nåt med den kombon som jag börjar tröttna på och inte alls ville ha idag. 


Lunchen var i alla fall enligt reglerna, vegetarisk och nästan lite raw. Massa grönsaker. 

Back on track imorgon! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar