torsdag 12 september 2013

Resultat

Dagen har fått mig att fundera över resultat. Det är tanken om att uppnå resultat som driver oss framåt. Det är inte alltid som resultatet blir som vi önskar, eller så kanske det dröjer längre än vi väntat oss att nå det resultat som vi förväntat oss. Kanske är vi ibland bara nyfikna på vilket resultat en handling leder till.

Bäst är när resultatet blir som vi hoppats på. Det är härligt när man kan känna att uppnår resultat som har positiv effekt. Jag fick ett positivt besked om ett uppnått resultat idag.

Innan jag började med rawfood-projektet så hade jag träffat min läkare, som meddelade att mina kolesterolvärden inte var bra och att de faktiskt blivit försämrade trots ökad medicinering. Ingen förklaring fanns till varför det var så. Läkaren funderade på att sätta in en medicin, men berättade att en bieffekt var att den kunde leda till bestående men på muskelvävnaden. Det lät inte bra i mina öron. Det lät illa i mina öron. Det var inte ett resultat som jag önskade. Med det i åtanke tänkte jag att raw food kanske skulle kunna förbättra värdena. Jag har genom åren testat det mesta annat, ätit lightprodukter, vegetariskt, GI mm. Så det var en av anledningarna till att jag ville testa raw food mer på allvar och inte bara lite då och då. Jag frågade läkaren om ändrad kost skulle kunna förbättra värdena, men han lät skeptisk till det och berättade att kosten bara utgör en del av varför man har högt kolesterol. Äh, jag ville testa i alla fall.

I måndags var det dags för sluttest. Då var ju rawfood-projektet avslutat. Idag fick jag veta resultatet. Läkaren ringde idag upp och berättade att jag hade betydligt förbättrat min kolesterol-profil. Alla värden kring kolesterolet hade blivit bättre, ganska mycket bättre. Grattis till mig!

Det här var ju ett önskat resultat så nu har jag ju inget annat val än att fortsätta.

Firade med gazpacho, helt raw naturligtvis.



2 kommentarer:

  1. Det har verkligen varit spännande att följa ditt rawfoodprojekt! Jag gillar att du också har varit ärlig när det har varit svårt. Kul att det dessutom fick goda effekter :) Bra jobbat! Kram Ulrika

    SvaraRadera