söndag 29 september 2013

Jobb och raw lasagne

Började dagen i stugan, men kände ganska tidigt att jag behövde komma mig hem för att koppla upp mig med världen. Hopplöst att jobba utan nätet.


Jag försöker undvika att jobba på helgen, även om jag gillar mitt jobb, men jag anser att det är viktigt att inte jobba jämt. Ibland tycker jag emellertid att det känns bättre att jobba på helgen än att inte göra det. Hellre se till att få saker gjorda än att känna stress över att det måste göras.

Dagen har nu avslutats med raw lasagne till middag. Den blev mycket god! Så här gjorde jag.

Raw lasagne (4 port)

Lasagneplattor
1 zucchini

Tomatsås
2 tomater
10 blötladga soltorkade tomater
färsk timjan
färsk basilika
1 tsk paprikapulver
1/2 tsk vitlökssalt
1/2 salladslök
1 avokado
citronpeppar

Övrig fyllning
10 små champinjoner
2 msk shoyu
2 tsk torkad oregano
1 riven morot

På toppen
1 avokado
tapenade av svarta oliver


Skiva champinjonerna, häll på shoyun och oreganon. Låt stå och dra medan du förbereder övrig fyllning. Hyvla zucchinin på längden med osthyveln så du får "lasagneplattor". Riv moroten grovt. Mixa ingredienserna till tomatsåsen. Lägg plattor i botten och varva sedan med tomatsås, plattor, champinjoner och morötter. Avsluta med att skiva en avokado som du lägger på toppen tillsammans med tapenaden. Jag åt den med lite plocksallad till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar