måndag 2 september 2013

Dag 94 - Raw morotssoppa

Slängde ihop en raw morotssoppa till lunch idag och restena fick bli middag. Den blev riktigt god. Tog lite av det som jag hade hemma, som jag tänkte kunde passa ihop.

Jag har haft lite svårt för raw soppa, tycker att det är lite läskigt med kall gegga, men avokadosoppa gillar jag ju och nu har jag börjat bli sugen på andra soppor också. Här är receptet på dagens geggamoja ;-)

Raw morotssoppa (2 portioner)
1 dl blötlagda råa cashewnötter
6-7 st blötlagda soltorkade tomater (de var torra innan, inte inlagda i olja)
1 morot
½ klyfta vitlök (tycker lätt att vitlöken tar över smaken om det är för mycket)
1 rejäl näve med färsk koriander
lite ramlökssalt (Renée Voltaire)
2-3 dl vatten, beror på vilken konsistens man önskar

Häll av vattnet från nötterna och tomaterna. Häll i blender tillsammans med övriga ingredienser. Mixa. Klart!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar