söndag 1 september 2013

Dag 92-93 - Snart slut

Snart har det gått 100 dagar. Den här kosten har börjat bli en vana. 

Igår blev det lite återfall. Ville fika på nya kaféet Fica, och där blev det räksallad. Mycket gott, och mestadels hälsosamma saker. Pastan därunder år jag bara ett par bitar av. Föll mig inte i smaken, men jag har aldrig varit nåt fan av kall pasta. 


På kvällen skulle vi ut och äta med morbror och moster och menyn visade på vegetarisk pizza, men när jag frågade så fanns det även falafel, och det fick det bli. Med pommes, och så bad jag om mycket sallad. Jag bad inte om bara sallad för jag ville inte äta bara isbergssallad, som vanligtvis serveras på restaurang. Det mesta av pommesen blev kvar på tallriken. Och bean åt jag inte mycket av. Kändes som att den bara lade sig som en otäck hinna i munnen och sen på kvällen mådde jag inte bra. Jag som brukar gilla pommes och bea! No more? Vet inte. Känner inget sug nu i alla fall. 


Svårt att säga hur det känns men något förändras i kroppen, till det bättre, med raw food. 

Det är sant som jag hörde i en rawfoodfilm som jag nyss sett. 

"Raw food känns bättre än upphettad mat smakar". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar