måndag 22 juli 2013

Dag 52 - Hurraw!

Äntligen kom det vackra vädret även till fjällen! Jag vet att man inte ska klaga eller tjata om vädret, men nog är det bra mycket trevligare när solen skiner och det är varmt än när man måste leta bland vinterkläderna när man ska gå ut. Har med andra ord spenderat en del tid utomhus idag. Huden har återigen börjat anta en ljusrosa nyans istället för vitblek.


Det blev en promenad till nya Bayhill Center och denna gång tog jag hissen upp och fann till min förvåning att det ju är riktigt stort! Mycket fin intredningsbutik med mina favoritglas till bra pris, måste kanske göra vissa inköp sedan, klädbutik med märken som jag gillar och dessutom läppbalsam från Hurraw!, och så ett kafé som verkar ha ett riktigt bra utbud. Nu kanske detta inte låter märkvärdigt, men för er som inte känner till Hemavan så är det ett litet samhälle med bara några hundra invånare, så det här är faktiskt stort. I like it! 


Det blev förstås middag utomhus. Grönsallad, vitkålssallad, rå majs (skrapade av majsen från en färsk majskolv), pesto och lättmarinerade champinjoner. Till efterrätt blev det rå morotskaka. Den är goood!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar