måndag 15 juli 2013

Dag 42-45 - Semestertrippen genomförd och avslutad

Vi hade några intressanta semesterdagar. Ska försöka komma ihåg och summera lite.

Dagen efter Gekås blev det Trollhättan, där jag mötte upp Nathalie för lite lunch. Perfekt att hinna träffa vänner när man är ute och far.


På vägen från Trollhättan gav bilen upp. Plötsligt hade jag ingen gas och jag tänkte "Inte igen!". Lite smått stressad av att stå där under bilsemestern utan fungerande bil, sent en fredagseftermiddag. Knappast möjligt att få den lagad där och då. Lösningen fick helt enkelt bli att koppla om bilen till "vanligt" körsätt. Chauffören fick ta plats i min permo och jag fick bli passagerare för en gångs skull. Ovant, måste jag säga. 


När vi väl fått grepp om det nya läget begav vi oss vidare till Lidköping, där Saras föräldrar bor. Utanför Lidköping bodde vi på det klart bästa övernattningsstället för den här semestern. Läckö Strand. Mysigt B&B med en jättegod ekologisk frukost. Dit kan jag tänka mig att åka fler gånger.


Vi hann också med en sväng förbi Spiken och Läckö slott, en minirepris av förra årets semester.


På lördagen hälsade vi på hos Kjell och Ann-Marie, Saras föräldrar, och sen var det dags att försöka avverka några mil uppåt. 

Så kom vi till semesterns sämsta övernattning, ett vandrarhem utanför Mora, som vi först knappt hittade till för det var dåligt skyltat, värdarna såg vi inte till och frukosten fick man ta sig själv i kylen, fastän det på hemsidan stod att den skulle serveras en viss tid. Stod inget om självservering och gammalt torrt bröd. Det som var bra var att det var ett rent ställe, men jag hade haft större förhoppningar. Kändes inte särskilt välkomnande. Dit åker jag inte igen.

Sista dagen, igår, åkte vi resten av vägen hem. Jag hade fått nog av att vara hemifrån, och trots kylan så ville jag hem. Det var några trevliga semesterdagar och det är alltid en upplevelse att vara iväg på roadtrip :)

Idag har det varit skönt att försöka komma i ordning hemma och komma i ordning med maten. Det blev hjortronsmoothie till frukost och ikväll har jag ätit zucchinispagetti med tomatsås. Kroppen vill verkligen ha raw food nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar