måndag 1 juli 2013

Dag 30-31 - Anlänt

Igår gick resan från Umeå till Stockholm och sen vidare idag med färjan från Nynäshamn till Visby. 


Vi var tidigt ute imorse för jag litar inte på min bil och jag ville inte missa färjan. I Nynäshamn strosade vi runt lite bland restaurangerna och affärerna medan de öppnade och gjorde sig redo för dagen. Sommaren är bara fantastisk och när jag är så här, nära havet och folk i sommarutstyrsel, med kylbagar och semesterpackning så längtar jag också efter att turista. Men det får bli sen. 

Nu väntar en rolig jobbvecka i Visby. 

Ska försöka hålla mig till matreglerna, men inser att det kan bli svårt om jag inte ska leva bara på grönsallad och det blir tunt att leva på. Jag tänjer till lite fisk och skaldjur också. Hellre det är konstiga vegburgare. 

Nu är vi för övrigt installerade på ett jättefint B&B. Ljungs fem rum i Västergarn.

2 kommentarer:

  1. Upptäckt det här stället?
    http://www.gavligtgott.se/index.html

    Dom hade råw food på menyn.
    /N

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ursäkta sent svar, men tack för tipset! Verkar vara väl värt ett stopp. Där ska jag svänga förbi nån gång. Mvh Sophie

      Radera