måndag 17 december 2012

Röjt var det här!

Dagens hjälte var snöröjaren som ordnade snöfri väg till mig när jag skulle på ett möte. Det har varit en härlig vinterdag och jag bestämde mig för att lämna bilen i Luleå centrum för att gå till mötet några hundra meter bort. "Skönt med lite luft," tänkte jag och glömde bort att det kommit en hel del snö. Påbörjade skumpandet fram genom snömodden. På ett ställe mötte vi en snöröjare som med den lilla traktorn drog bort en snökant som vi passerade. Vi gick något kvarter till och kom sen till en rejäl snöhög, typ flera decimeter snödriva. Turligt nog stod samma snöröjare där. Han hade kört runt kvarteret och kom från andra hållet. Han tog täten och plogade upp gångvägen framför oss. När det sen fanns flera vägar så frågade han till vilket hus jag skulle. Jag pekade ut huset och så ordnade han fri väg. Ibland ska man ha tur! Jag hade antagligen till slut fått ge upp annars och gått tillbaka för att ta bilen. Tack till snöröjaren!

Så här fina var gångvägarna inte före snöröjningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar