måndag 24 december 2012

Julhelgen är räddad

Här firas det lugn jul. Det är mina föräldrar och jag. Pappa och jag har stått för matlagningen och Jansson blev fantastiskt god och de smörstekta kantarellerna blev inte heller dumma. Sen fanns förstås en del annat också. Mat för minst tio fastän vi bara var tre vid årets julbord.
Julklappsutdelningen går snabbt när man är tre vuxna som har det mesta som man behöver, men nåt jag aldrig får nog av är böcker. Det här året gav bra utdelning på böcker.

Vedfantasten pappa fick naturligtvis boken om "Ved, allt om huggning, stapling och torkning - och vedhuggningens själ". Själv har jag redan tjuvkikat i den och kommer nog att plöja igenom den också. Vedhuggning är en ädel konst som man bör bemästra. Jag håller mig till teorin och låter andra sköta praktiken.


Annars kommer jag att ge mig i kast med mina julklappsböcker av Mo Yan och Kepler. Kan knappt bärga mig! Julen är härlig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar