söndag 2 december 2012

Första advent

Vaknade rätt tidigt imorse, trött som attan, men ändå med för lite ro i kroppen för att sova vidare. Det var bara upp och hoppa. Efter att ha vaknat till liv begav jag mig ut på byn för skyltsöndagen och insåg att jag var för tidigt ute, men det fick bli en sväng på affären, för mat behöver man alltid.

Så var första ljuset tänt
 
Till lunchen fick jag trevligt sällskap av Malin och Olaug, som kommit över fjället för att inhandla julmat. Julmat i all ära, men hos mig blev det thaigryta idag, med kokosmjölk och röd curry. De nästan klara pepparkakorna slank ner till efterrätt.

Vi gladdes åt julen, men passade på att drömma oss bort med att prata om resor till fjärran land.
Stand in för Malin och Olaug. Kom på att jag inte hade något kort att lägga ut.
 

2 kommentarer:

  1. Så mycket bättre! Syns ju tydligt att det är jag till vänster. /malin

    SvaraRadera