lördag 7 januari 2012

Förödande vacker, men förbannat kall

Förödande vacker, men förbannat kall beskriver dagen. Bilden är tagen genom vardagsrumsfönstret, därav de konstiga ljusfenomenen :)

Det blev en tripp till Tärnaby och inköp av örtte på Trolltrumman, istället för fisketur i kylan. Temperaturmätaren i bilen visade - 33 C som kallast, och jag blev återigen påmind om att mina ofodrade skor inte är några vinterskor. Är inte det minsta avundsjuk på min bror, som ska spendera natten ute. Om du inte redan sett hans sida så kan du följa hans äventyr på pederkarlsson.blogspot.com. Hans tilltag har redan fått många fler följeslagare än han hade tänkt sig. Han är nog lite galen.

Imorgon bär det av ner till stan för mig så det är väl bäst jag börjar se över så att jag inte har några viktiga plagg i tvätten, och inte har jag målat naglarna än. Och vad ska man äta till middag? Oj, oj, det är alltså fullt upp med mycket väsentliga göromål... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar