tisdag 27 augusti 2013

Dag 87-88 - Staden tur och retur

Har kommit hem. Skönt, men det har varit kul att vara iväg. Har hunnit träffa några vänner och varit i Stockholm på ett intressant möte på regeringskansliet efter att ha svurit ve och förbannelse över tunnelbanan och hissar som är ur funktion. 

Kunde konstatera att snabbmatskaféet vid regeringskansliet har bra snabbmat (naturligtvis?) och jag slukade en japansk bento som väl var hyfsat nära raw food. Japanska smaker tilltalar mig verkligen. 


På väg från mötet svängde jag in på Östermalms saluhall för att köpa gott vitt te från Robert Paulig. Det blev en sort med mangostan och ingefära. Har inte hittat dessa tesorter nån annanstans. Jag tycker annars att det är svårt att hitta bra grönt eller vitt te, men det här är en höjdare. 


Lite senare, innan det var dags för flyget hem, fann jag att Renée Voltaire i PUB serverar rawsallad, så det blev middagen. 


Idag har det varit hemresedag och det har blivit lite si och så med maten, men nu har jag druckit mitt goda te, ätit äpple och knaprat nötter och känner mig nöjd för dagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar