söndag 4 augusti 2013

Dag 62-64 - Långbordsmiddagar

Insåg just att inlägget som jag trodde att jag publicerat imorse aldrig kom ut, men här kommer ett nytt. Imorse skulle jag berätta att vi hade långbordsmiddag hos faster igår och att vi skulle ha långbordsmiddag hos mig ikväll. Jag gillar ju att laga mat så jag tar chansen när jag kan. 

Lite fundersam var jag över hur vi skulle rymmas men jag har ju en stor altan och den visade sig ha kunnat ta ännu fler, men då hade jag behövt fler bord. Det blev i och för sig ett abrupt slut på utesittandet när regnet kom under efterrätten, men med många hjälpande händer så kom alla saker snabbt inomhus.


Man kan ju kanske tycka att jag borde gjort raw food, men jag är inte nog duktig på det än för att våga bjuda icke-rawfoodare på det. 

Jag slog istället till på citronmarinerad kyckling med oliver och timjan och så ville jag ha in ett vegetariskt inslag så jag slängde ihop en Daal (indisk linsgryta) också. Maten blev tydligen en hit, så det var kul. Jag har lovat lämna recept och kan lika gärna göra det på bloggen. Har upptäckt att det är praktiskt att ha sina recept här för då kan jag själv använda bloggen som receptsamling. Jag skriver annars aldrig upp hur jag gör, så jag brukar glömma vad jag har i mina maträtter. Utgår ofta från ett eller flera recept som jag gör nåt eget av, så goda saker kan ju vara bra att skriva ner om man vill göra dem igen. Recepten kommer sen. Nu ska jag sova. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar