tisdag 13 augusti 2013

Dag 74 - Ett par filmer

Jag försöker att lära mig så mycket som möjligt om raw food. Det finns massor på nätet, av varierande kvalitet och åsikterna går isär på sina håll, men jag märker att kosten fungerar för mig än så länge så just nu sällar jag mig till för-skaran. Det handlar nog snarast om att göra saker med måtta och hitta sin egen balans i det hela. Precis som med all annan mat kan det bli fel med raw food.

Jag tänkte tipsa om ett par korta filmer med personer som jag tycker är inspirerande. De berättar om varför de valde att börja äta raw food och vilka förändringar som det lett till för dem. 

I den ena filmen är det RawfullyKristina som talar om sina erfarenheter av att ha högt blodsocker och vilken effekt raw food gav på det. I den andra filmen är det MeganElizabeth som berättar om hur hon kämpade med vikten och dålig hälsa innan hon började med raw food. På Youtube finns en massa fler filmer med dem, bl a när de tillagar sina maträtter.  

Klicka på länkarna för att komma till filmerna.

RawfullyKristinas film

MeganElizabeths film

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar