söndag 11 augusti 2013

Dag 72 - Hur ska jag få upp min kokosnöt?

Köpte en kokosnöt för ett par dagar sedan och har funderat på hur man ska göra för att öppna den. Pappa löste problemet genom en borr och hammare. Med ett par hål i skalet kunde man hälla ut kokosvattnet och med hjälp av hammaren delade sig nöten mitt itu.


Sen då? Jag gjorde några försök, men det gick inte. Det var inte gott! Jag gillar ju kokos och använder gärna kokosfett, men inte direkt som den är. Det vill jag lova. Nej, den här gången fick det bli hundmat av eländet. Peders hundar blev försökskaniner (eller försökshundar). De tyckte inte heller att det var någon hit, men Nikki tuggade godmodigt då hon insåg att jag inte hade något annat att bjuda på. Zappa tuggade och spottade ut, tuggade och spottade ut igen.

Om jag köper kokosnöt nån fler gång får den nog bli smoothieingrediens så man får bort lite av den sterila smaken och kanske kommer åt den goda kokossmaken mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar