lördag 4 februari 2012

Trodde att den var död

Man kan ju tycka att jag borde vara snäll mot den som ska skjutsa runt mig 1000-tals mil, men min bil har det inte lätt med mig som ägare och igår blev det kallstart x 2.

När jag åkte söderut lämnades den i all hast på flygplatsparkeringen utan motorvärmare. Sen slog ju kylan till så när jag kom tillbaka igår kväll var det ganska kallt, -23 grader.

När jag först kom till bilen visade den inga livstecken. Ville inte låsa upp sig eller fälla ut rampen. Med nyckeln lyckades vi komma in i den och så åkte den på första kallstarten, men det gick! Missnöjd fick den stå där i några minuter och ta igen sig, sen stängde vi av den för att fälla ut rampen och när jag sen skulle starta den igen tyckte den nog att jag ändå begärde lite väl mycket för då var den inte pigg. Efter en del blinkande och hostande gick den i alla fall igång igen och tog mig ut till syrran. Nu ska den snart få ta mig vidare.

Livsuppehållande åtgärder har nu satts in.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar