lördag 11 februari 2012

Gamla igloon vs Nya igloon

Den här igloon spontanbyggde Peder en dag på Genaren ifjol. Innovativ design med avtagbart tak. Den var intressant att sova i med presenningen som slog i blåsten så att den höll på att flyga iväg med förankringen.


Tärnaby Kite insåg tydligen att en hjälpinsats behövdes och hjälpte i år Peder att förbättra sin byggteknik. Årets igloo kan därmed beskrivas som professionell.
Även om gamla igloon hade sin charm så måste jag säga att jag föredrar nya igloon. En klar vinnare!

2 kommentarer:

  1. Hej! Snubblade in på din blogg och jag måste säga att jag är avundsjuk! Jag älskar fjällen men bor så långt ifrån dem som man kan nästan! Tycker du har en mysig blogg och jag vill se mer bilder från huset :) Önskar dig en trevlig morgondag!

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul att du gillar bloggen :) Jo, livet i fjällen är härligt. Jag håller med. När det gäller bilder från huset så bor jag nu i mitt föräldrahem, medan mitt eget hus håller på att byggas. Det ska snart vara klart. Bilder kommer. Trevlig dag till dig med!

    SvaraRadera