onsdag 15 februari 2012

Med spade genom Umeå

Givetvis skulle bilen in på verkstan den dag då man som mest behöver den. Det hade snöat nån decimeter eller två under natten, vilket verkade ha överraskat de flesta snöskottare i stan, för det mesta av snön låg kvar på morgonen. Efter att ha forcerat en snövall för att komma in på parkeringen till verkstan så blev nästa projekt att för hand skotta sig ut ur bilen och sen skotta sig fram till dörren så jag kunde komma mig in. Killen i receptionen verkade uppfatta mitt missnöje när jag gruffade om dålig skottning för han drog på sig jackan och gick ut och började skotta.

Efter att ha lämnat bilnycklar och lite information om hur man hanterar bilens anpassningar så kom nästa projekt: Att ta sig till busshållplatsen genom all snö. Det blev till att beväpna sig med spaden och ge sig iväg. Med lite skottning efter vägen (ja, alltså jag är ju en dålig skottare, men min assistent desto bättre) så tog vi oss fram till bussen och kunde åka in till stan. Väl inne i centrum, bild nedan, var det inte så mycket snö.

Nu är i alla fall stötdämparna fixade, men ny tid på verkstan är redan bokad för nästa behandling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar