söndag 6 januari 2013

Imorgon - äventyr i en osäker värld

Gör mig redo för att börja mitt nya jobb imorgon, eller ja, nygamla. Jag gjorde ju ett inhopp tidigare under hösten - Skåne, ni vet. Nu drar jag inte till Skåne utan opererar från hemmaplan med turer ner till landets södra delar vid lämpliga tillfällen. Det är i alla fall dags att börja på riktigt och se vad man kan åstadkomma. Det känns spännande.


Mitt i städningen idag blev det en liten paus när jag hittade boken "Imorgon - Äventyr i en osäker värld". Den kändes träffande med tanke på det nya jobbet och jag ska försöka tänka på i alla fall följande saker från boken:

"Det kommer alltid att finnas en hel del du inte kan känna till och kontrollera"

och

"att försöka få ut den där brödskivan som fastnat i brödrosten utan att vänta tills den svalnar är alltid en dålig idé"

och kanske viktigast

"Oavsett vad du har för briljanta lösningar på livets viktiga frågor är de alla meningslösa så länge du inte bryter igenom de tvivlets och rädslans bojor som håller dig tillbaka, och gör något åt saken".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar