lördag 12 januari 2013

En storfisk på kroken

Idag var jag ivrig att komma mig ut för att fiska och prova mina nya skoterkläder. Temperaturen visade bara -8 idag. Jag hade räknat med betydligt kallare då resten av veckan legat under -20, så det var en bonus att det blev lite varmare.

Ute på sjön var det dock inte helt varmt, utan vinden drog lite från öster och jag kände att de gamla skoterklädena nog är varmare än de nya, men då man vet att en varm dusch väntar hemma så står man ut med en del kyla.

Fisket var först ganska dött och efter en stund beslöt vi oss för att åka på andra sidan sjön för att pröva där och bara efter en liten stund högg en fisk som jag började dra upp, men den slapp loss. Så plötsligt fick jag ett redigt hugg och adrenalinet strömmade till. Fisken var tung och den började följa med upp genom isen, men så plötsligt slapp den loss. Förbannat! Det enda som kom upp var en krok som blivit rak. Jag försökte förstås en stund till efter att ha fixat metstickan, men den var borta. Tanken på att den finns kvar där ute gör att jag starkt överväger om det inte ska bli en tur ut på sjön imorgon också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar