lördag 4 oktober 2014

Vad händer med livet egentligen?

Oj, två veckor sen senaste inlägget. Mycket har jag hunnit och ändå kan jag knappt komma ihåg vad jag har gjort den senaste veckan. Hm... hur går det till egentligen?

Ständigt är det saker som ska göras, resor som ska genomföras för möten och utbildningar som är bokade. Ibland känns det besvärligt med allt flängande, men faktum är att jag mestadels ändå tycker att det är riktigt roligt, även om en del av vardagen är att hänga på Arlandas terminal 4 och vänta på att permon ska sniffas (jo, varje gång den ska genom säkerhetskontrollen så "sniffas" den, undersöks om jag tänkt ta med mig sprängmedel denna gång), kanske hinna slänga i sig en juice på Joe and the juice eller kanske en sushi på Holy Monkey på Centralstationen eller ibland kanske till och med lite rawfood i PUB-huset, och så köra bil, mil på mil.

De två senaste veckorna har jag hunnit vara ett par svängar till Stockholm, senast i torsdags, och så har jag hunnit vara till Skåne där vi firade kollegan Lilly, som fyllde 50, och dagen efter höll jag en väldigt uppskattad föreläsning med efterföljande grupparbete, vilket också gav mig en kick. Det kan vara tunga ämnen som avhandlas, juridik är inte nödvändigtvis tråkigt, men det tänker jag inte fördjupa mig i här, behållningen är att jag förstås trivs extra bra med jobbet när det går bra, och det hoppas jag att alla får känna på.


Nu har jag landat hemma och ska vara hemma någon vecka innan flackandet är igång igen. Mellan varven får jag upp ångan för att flytta, men varje gång jag kommer hem är det ändå en speciell känsla, av att vara just hemma. Jag faktiskt älskar mitt lilla hus. Kanske uppskattar jag det mer då jag får vara ifrån det ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar