måndag 5 maj 2014

Rastlös

Hur mycket jag än tycker om att vara hemma så blir jag också rastlös efter några veckor. Då passar det bra med en tur söderöver. Även om jag ibland kan bli trött på allt resande så skulle jag antagligen ha mycket svårt att anpassa mig till ett liv på samma ställe hela tiden, jag är för otålig, även om de flesta nog upplever mig som väldigt lugn.

Snart bär det iväg, till Stockholm och Skåne. Det har ju varit så mycket lediga dagar så jag känner mig extra overksam, men jag klagar inte. Inte fel att ha lite återhämtningstid och hinna göra roliga saker. Förra helgen blev det middag och utgång med vänner på Pridefest.

Valborg och första maj blev stillsamma dagar och sen blev det en tur till Mo i Rana i helgen. Där blev det shopping, godmiddag på restaurang med vänner och privatguidad tur på Campus Helgeland och då vaknade suget efter att studera igen, men nej, jag har gjort mitt på den fronten, men den öppna och moderna miljön lockade.


Så härligt nu när det är ljust ute så stor del av dygnet och vackert över fjället när solen skiner på snön på kvällen. Försökte fånga det vackra på bild på vägen från Mo, men det måste förstås ses på riktigt.

 

När jag kommer tillbaka förväntar jag mig att det ska ha blivit varmare och mindre snö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar