onsdag 21 maj 2014

Lite grönt

Har varit en sväng till Stockholm och på vägen hem tänkte jag på de frön som jag sått som en början till årets planteringsprojekt. Värmen gjorde att jag var lite fundersam över om planteringsbänken torkat ut.

Plantering skedde i helgen, så det är bara några dagar sedan och nöjd blev jag av att se att salladen börjat komma upp! Ifjol var kålmaskarna snabbare än jag på att käka salladen så denna gång kör jag inomhus- och krukvarianten på denna sallad. Sophie - Maskarna, 1 - 1.


De andra fröna låter nog vänta på sig lite, men odlingsbänken är full med diverse frön. Förra året gav dålig utdelning, men i år hoppas jag på god skörd. Och att slippa tävla med ett gäng hungriga maskar! 

Många av fröna som jag använder detta år är ekologiska och köpta på nätet från Lindbloms Frö. Jag ska plantera ännu mera, för i år ska jag mestadels vara hemma under sommaren och då har jag tid att ge plantorna lite kärlek, och vatten, kanske mest det senare.

Älskar värmen förresten, den har dröjt sig kvar några dagar nu och jag hade över 20 grader på altanen ikväll. Love it! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar