söndag 11 maj 2014

Inget kött på menyn

Befinner mig i Skåne. Malmö för att vara mer exakt, efter en sväng till Kristianstad. Gillar de korta avstånden här, ändå tog det tre timmar att ta sig från Kristianstad och hit, pga banarbete. (Inte barnarbete, som rättstavningen föreslog.) 

Malmö är en riktig matstad enligt mig. Och det är förstås underbart för en mat-tok (kanske inte ett riktigt ord) som jag. Här finns det mesta och en massa vegetariskt och till och med rawfood. 

Att sitta på uteservering, som vi gjorde igår, och äta god italiensk mat gav lite känsla av att vara utomlands. Gillade hur fisken serverades, enkelt i en rostfri form, och det var såå gott! Vattnas i munnen när jag skriver detta. 


Och idag flanerade vi runt i stan och så hittade vi ett ställe som bara hade vegetarisk och vegansk mat på menyn. Kan det bli bättre? Det blev en god rawsome sallad till middag. Och innan det en smoothie på ett annat ställe. 


Det finns alltså många ställen som serverar sånt som jag gillar. Tack, Malmö! Kommer att sakna utbudet nu när det blir att åka uppöver igen. Skåne ligger på pluskanten hos mig just nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar