torsdag 17 april 2014

Zpaghetti med quornfärssås

Här kommer ett mattips för dig som är trött blir trött på påskmaten i helgen. Den här rätten slängde jag ihop häromdagen. Färssåsreceptet snodde jag från bloggen Susannes skafferi. Men det kommer här nedan också.

Zpaghetti med quornfärssås
1 påse quornfärs
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 dl strimlade soltorkade tomater i olja
2 dl vitt vin
2,5 dl grädde (jag tog vispgrädde)
oliver
smör till stekning
salt och svartpeppar


Hacka lök och vitlök. Stek, häll på quornfärsen efter ett par minuter. Stek, peppra och salta. Häll på vinet, låt koka ner lite. Lägg sedan i tomaterna och häll på grädden. Låt puttra ihop lite. Tillsätt oliverna och låt dem bli varma. Servera tillsammans med zpaghetti (strimlad zucchini). Jag hade dessutom på en jättegod citronolja som jag fick av förra helgens gäster. En riktig höjdarmåltid.

Glad påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar