söndag 23 mars 2014

Hur man botar en feminist

Jag hälsade på hos en god vän igår och fick denna mycket roande bok, som förstås ligger helt i linje med sånt som intresserar mig. Feminism. 

Det har varit en del rabalder om feminism i media på sistone och uppenbarligen är det olika hur man definierar feminism. För mig handlar det om människors lika värde och rättigheter och många paralleller finns förstås till det jag arbetar med. 

För mig är det självklart att man är eller ska vara feminist. Visst finns det människor som tycker att vissa är bättre än andra och har mer rätt till samhället än andra, men i min värld göre de sig icke besvär, även om de har en tendens att inta viss mark och få följare i dagens samhälle. De som helst klappar mig på huvudet och inte ser mig som fullvärdig medborgare av olika anledningar. De som inte välkomnar mig som sin jämlike är inte välkomna av mig heller, men jag ser helst att vi välkomnar varandra och är öppna för varandras olikheter och likheter. Jag kan bara konstatera: Jag är en obotlig feminist! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar