söndag 16 mars 2014

Making senses

I fredags var jag på teater i Umeå för att se min vän Camilla spela i en föreställning som heter Making senses. Jag var rätt trött innan jag åkte dit eftersom jag någon timme innan hade kommit från Stockholm där jag varit i tre dagar för att jobba, men att gå på teatern made sense, så att säga. Det var en kick att gå dit, se en bra föreställning och träffa flera vänner som var där.

Föreställningen sker genom ett samarbete mellan Ögonblicksteatern och Al Harah Theatre. Den baserar sig på intervjuer med kvinnor med funktionsnedsättning och handlar om sex olika kvinnor med olika funktionsnedsättningar och om livet, hopp, drömmar och besvikelser. Språken som blandas är svenska, arabiska, engelska och teckenspråk, som går ihop i en läcker kombination.   

Jättebra föreställning som rekommenderas! På Biljettcentrum hittar du biljetter.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar