onsdag 12 februari 2014

Raw zucchinipasta med tomatsås

Jag vet att jag kanske är tjatig, men det är skönt att vara hemma. Jag kom hem igår kväll, och när jag vaknade imorse visste jag först inte var jag var. Har sovit på totalt sju olika ställen medan jag har varit borta den här svängen. Det är kul att vara ute och träffa olika människor, som den underbara familj som bjöd på middag förra veckan och vi pratade om energier, chakran och livsval och allt möjligt som många skulle tycka är skumt, men jag blir lite mentalt utmattad av alla intryck när jag hattar så mycket hit och dit. Nu känner jag dock lugnet infinna sig.

Och jag säger - äntligen tillbaka i mitt kök! Det börjar vara helt överhopat av alla  möjliga attiraljer som jag inte längre har utrymme för i något skåp. Det senaste tillskottet är en spiralizer. Den strimlar grönsaker till spaghettiliknande form. Tjusigt va? 


Det var således läge att testa den ikväll. Raw zucchinipasta med tomatsås blev det. 


Zucchinin gick utmärkt att strimla och sen var det bara att mixa tomater, paprika, vitlök, färsk persilja, dadlar, och lite Himalaya salt och sambal oelek och hälla det över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar