måndag 3 februari 2014

Hemmastadd

Perfekt! Bellas har installerat minikyl på rummen. In med juicerna och grönsakerna. 


Alltmer gör jag mig hemmastadd på hotellen. Tjocksockar och kofta på. Stavmixern redo för smoothies. Picknickväskan åker fram med skålar, muggar, tallrikar och bestick. I med nötterna i skålen, muggen på ställs på tvättstället med tandborsten (funkar även till teet förstås), och salladen intas på tallriken, efter att ha lånat kniv och skärbräda i köket. Snål? Kanske det, men äta alla måltider på restaurang i flera veckor? Nej, det går inte, och många uppfyller inte mina menykrav. Kinkig? Ja, definitivt!


2 kommentarer:

  1. Jag tittar ofta in här men har aldrig skrivit ngt. Jag tycker om ditt enkla o raka sätt att skriva på. Jag beundrar din ork o energi,du verkar alltid ha ngt på gång. Dina mat tips uppskattar jag. MVH/Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack för att du läser min blogg. Jag tycker att det är kul att skriva, och håller det helst enkelt och ärligt, för då blir det också lätt att hinna med mellan varven. Jo, mitt jobb innebär att jag ofta har mycket på gång och reser en hel del och det är kul att få uppleva mycket. Jag försöker dela med mig av i alla fall en del av det här på bloggen. Mvh, Sophie

    SvaraRadera