måndag 25 november 2013

Tropikerna i Stockholm

Den där febern försvann lika snabbt som den kom. Förra måndagen var jag febrig halva dagen och sen var jag plötsligt pigg igen. Jag tror helt enkelt att febern var en detoxeffekt. Kroppen brände bort nåt skräp, för det är ju det som febern gör.

Det var i alla fall tur att det inte blev mer långvarigt för sen drog jag till Stockholm för jobb resten av veckan. Utbildning, möten och konferens.

En kväll hamnade vi på en störtskön thairestaurang på söder. Den såg riktigt smaklös ut från utsidan med en massa lampor i alla möjliga färger, men när man klev in i restaurangen från Stockholms kalla och regniga gator var det som att man hamnat mitt i en tropisk semester. En riktig konceptrestaurang, inredd som en servering i tropikerna och ljudeffekter i form av åskväder och allt, så barnen som satt vid bordet bredvid blev lite förskräckta. Tydligen också en mycket populär restaurang för den blev snart fullsatt. Maten var riktigt god! Inte raw, med god.

Malin i djungeln
I helgen har vi haft konferens hela helgen och sen flög jag till Umeå igår kväll och körde hem, så jag kom hem sent igår.

Idag har jag varit ledig och känt mig nästan bakis, för att jag inte har hunnit sova och varva ner som jag borde medan jag har varit borta. Jag blir så uppe i varv. Tror inte jag skulle ha lyckats åstadkomma så mycket jobb idag även om jag försökt.

Istället har jag bunkrat upp med en massa god mat, för att fylla på energi. Har längtat efter mina smoothies och efter att ha druckit äppeljuice på flygplatsen igår så kunde jag inte komma från att köpa äpplen idag och juica dem. Färskpressad juice är den bästa. Jag juicade ett gäng svenska äpplen med en bit ingefära och citron. Jag säger bara - testa! Kolla färgen på juicen :)

Den sanna färgen på färskpressad äppeljuice
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar