torsdag 14 november 2013

Aubergineröra med blomkålscouscous

Jag håller mig fortfarande till raw food. Okej, inte helt, men mestadels. Till middag idag blev det aubergineröra med blomkålscouscous.

Aubergineröra
1 aubergine
2 vitlöksklyftor
1/2 röd chili
himalayasalt
svartpeppar

Auberginen hade jag först fryst ett dygn, och sen tinat, så den hade en riktigt svampig konsistens för att använda den rå. Jag bara mixade ingredienserna. Klart. Gott om man gillar aubergine. Man kan säkert tillsätta lite olja om man vill ha lite smörigare smak. Den röran torde funka utmärkt till kött eller kyckling också, eller på kex. Jag letade fram mina rawfoodkex och hade röran på det.


Till hade jag blomkålscouscous med tomat, persilja och cashewnötter.

Det är tur att man fått in rutin på den här nya maten för ibland har man bara inte tid att tänka så mycket på mat. Denna veckan har det varit mycket att tänka på, på jobbet (okej, det är det för det mesta) med mediaståhej, viktiga utredningar på gång och mycket annat :)

Nu slurpar jag på en god kvällssmoothie medan chagan kokar på plattan. Chokladsmoothie på kvällen är en ny favoritvana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar