onsdag 27 november 2013

Hudvård

Jag har långt ifrån perfekt hy. Torr, fnasig och rödflammig. Det beror delvis på den reumatiska sjukdom som jag har, men också på hur jag behandlar kroppen. Jag kan definitivt märka skillnad sedan jag lade om kosten, skillnad till det bättre vill säga. Det torde vara allt vatten som jag får i mig genom frukten och grönsakerna och det minskade intaget av animaliska produkter, salt och annat som lakar ur huden. 

När det kommer till vad jag smörjer på huden så har jag bytt bort dyra hudkrämer. Har genom åren testat allt möjligt, Decleor, Biotherm, Clinique... Helt ok produkter, men vad innehåller de egentligen och hur mycket tär de inte på plånboken??

Nej, sen några månader tillbaka har jag bytt ut krämerna mot två produkter: Kokosolja och sesamolja. Sesamoljan på kroppen och kokosoljan i ansiktet. Funkar utmärkt. Billigt och naturligt, inga skumma kemikalier. Ja, det ska förstås vara de kallpressade varianterna. Kan varmt rekommenderas. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar