söndag 13 oktober 2013

Liv och energi

Jag är inte så bra på att lyda mina egna råd. Ta det lugnt är knappast något jag gjort den senare delen av veckan. Jag har snarare varit igång från tidig morgon till rätt sen kväll. Det kräver energi. Därför har näringsrik mat stor betydelse för att få i sig så mycket liv och energi som möjligt.

Liv och energi är något som finns inom oss och runt om oss. Hela tiden. Den senaste tiden har det gjort sig extra påmint på flera olika sätt. Livet är bräckligt och likväl så starkt. Ibland blir man ordentligt omruskad och påmind om att det finns sådant som har betydelse på riktigt.

Jag tänker inte vara mer konkret än så idag. Bilden nedan får blir det mest konkreta. Det var en av de goda måltider jag åt i veckan, som bäddar för ett liv med god hälsa och mycket energi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar