fredag 18 oktober 2013

Flänga runt och äta sunt

Vad jag har varit dålig på att göra inlägg på sistone. Nu har det gått en hel arbetsvecka sen förra inlägget. Det kan ju bero på just det: Det har varit en arbetsvecka. I huvudsak har jag hängt i Stockholm och faktiskt hunnit med både möte på riksdagen och regeringskansliet och annat däremellan. Det finns många viktiga saker att påverka inom mitt arbetsområde, men det här är ju ingen jobblogg så jag lämnar det därhän.

Allt flängande skapar en del stress i kroppen och jag har definitivt fått märka av att jag inte har hållit mig till enbart raw mat. Jag är förvånad över hur kroppen markerar att den inte är särskilt förtjust i en del saker. Jag har ändå hållit mig mest till bra mat. Det som inte varit raw food har ändå bestått av i huvudsak ganska nyttig mat, som fisk och skaldjur med grönsaker. Jag blir bara mer och mer övertygad om att kosten mest ska bestå av frukt och grönt och absolut inga halvfabrikat. Trots flängandet så märker jag också att det ofta går att få tag på raw food, eller nära på raw food. Heja, hälsotrenden!

Och så skönt att komma hem till sina egna matvaror. har precis stoppat i mig en god middag bestående av en massa grönt och lite fisk (som blev så perfekt att den bara föll i bitar som ni ser), toppad med grön ärtkräm. Ärtkrämen blev en höjdare och den tycker jag att ni ska testa. Mixa 3 dl tinade gröna ärtor med en halv röd chilifrukt, en rejäl näve färsk koriander, en matsked citronjuice, en halv deciliter kallpressad olja och lite salt. Passade fint till fisken. Trevlig helg på er!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar