lördag 16 juni 2012

Sommarfesten!

Den årliga sommarfesten gick av stapeln ikväll. Många var vi samlade för en härlig kväll. Dagen till ära var vädret på vår sida.

Vi inledde med grillbuffé. Proppfulla av mat blev det sen lotteri, musikquiz och dans. Vårt lag, bestående av Oscar, Uffe, Charlene, Malin och jag, vann quizzet - tur eller skicklighet? Jag tror på skicklighet.

Bandet Less is more stod för underhållningen och efter ett tag shakade folk loss på dansgolvet. Jag kunde inte låta bli att vara stilla heller.

Måste bara säga att jag älskar ljuset här uppe i norr. Mitt i natten och ändå ljust. Det är underbart! I Skåne blev det mörkt och det hade inte jag förstått riktigt. Det är ju så härligt att strosa runt i nattljuset.

Min vana trogen, att hysa in mig hos folk var jag än är, så har jag nu fått hysa in mig hos Malin och Stefan. Med en nattmacka i magen, som topping på grillmaten, är det nu dags att sova.

Tallriken laddad med mat!

Musikquizzet löses - segervittring i luften

Dansen inleds

Lite senare var dansgolvet i gungning
Och så den ljusa natten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar