onsdag 13 augusti 2014

Kval

Den senaste tiden har känts rätt kvalfylld. Livet har så många val, och nu menar jag inte höstens politiska val. Jag talar om andra val. Främst bostad och arbete i detta fall. 

Jag har både det jobb som jag vill ha och den bostad som jag vill ha. Problemet är att de inte riktigt synkar. Ni som känner mig vet att jag reser väldigt mycket och under den kommande hösten blir det ännu mer resande, så mycket att jag antagligen måste se över möjligheten att i alla fall tillfälligt bo någon annanstans. 

Det mest logiska vore egentligen att flytta till stan, Stockholm eller Umeå. Men jag vill inte lämna fjällen, även om jag faktiskt skulle gilla stan också. Fjällen har dock alltid känts mest hemma. I stan kan jag känna mig instängd och fången. Stan har många positiva sidor och erbjuder egentligen mer aktiviteter som funkar för mig, vänner och brett socialt umgänge och andra festligheter, men det är ändå något som fattas. Hm...

Olika inre logiska och mindre logiska resonemang avlöser varandra. 

Här gillar jag att vara...


Men det här är inte heller fel...


Jag vet ju att det är ett lyxproblem, men just nu känns det inte helt enkelt. 

Kan jag inte bara bestämma mig nån gång?!

1 kommentar:

  1. Bestäm dig för två alternativ och singla slant. Medan myntet är i luften brukar man veta vad man hoppas på att det ska bli, och vet man inte så visar slanten hur man ska göra :) Jag avundas dig inte, det är svårt att ta beslut som påverkar hela ens liv... Men om du flyttar till Umeå så blir det ju närmare att komma och hälsa på mig ;) Skämt åsido, jag tror att det kommer att bli bra oavsett vad du bestämmer dig för. Lycka till!

    Ha det bra vännen!

    Kram A från andra sidan Kvarken

    SvaraRadera