lördag 28 december 2013

Ut med det gamla

Julmaten har gjort sitt till, och inte till det bättre för hälsan. Jag kände att nu får det vara nog. Ut med skräpet! Jag åkte till affären igår och bunkrade upp med en massa frukt. Den frukten har idag blivit till juice och det är vad jag har ätit idag. Bara juice. Jag började dagen med tre glas apelsinjuice och senare på dagen pressade jag en stor sats äpplen, morötter och ingefära och den juicen har jag druckit av. Nu är den slut. Jag har väl druckit nästan 3 liter juice och sen vatten och vitt te på det också. 


Juicefasta kallas det och det kan man göra ibland. Ett bra sätt att få i sig en massa nyttigheter samtidigt som man blir av med en massa onyttigheter. Inte som att man skulle klara av att äta ett kilo apelsiner, två kilo äpplen och ett kilo morötter på samma dag, men som juice går det bra. En del använder juicefasta för viktminskning också, för det är effektivt på den fronten. Det ger snabbt resultat. 

Det är första gången som jag juicefastar och jag tänkte mig att det skulle vara jättetufft, men det har gått lättare än jag trodde. Trodde att jag skulle känna mig helt utsvulten, men det gör jag inte. Toabesöken blir dock många. 

Nu är det ju bara en dag och jag har inte riktigt bestämt mig om det blir en dag till, men hittills är jag nöjd. Julfrosseriet good bye! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar