måndag 22 april 2013

På andra sidan bortanför dit

Har hamnat i Chevrolet-rummet på Bellas Place i Bromölla denna gång. Helgen i Malmö var härlig. Skåne har en tendens att ge mig kallt väder, men Malmö visade sig från en bra sida. Solen sken och det var ganska varmt så det passade utmärkt att strosa runt och titta på stan, fika med Christina och Doris, och bli guidad till lite specialaffärer med tveksam tillgänglighet.

Blev ganska förvånad när två ridande poliser kom förbi och den ena plötsligt säger "Är det Sophie?" Jajamensan, polisen i Malmö vet vem de ska hålla under uppsikt... Eller, nja, det visade sig vara en bekant som jag inte träffat på närmare femton år. Oväntat, men kul.

Dagen efter blev det en tur till gigantshoppingcentrat Emporia och där gick det lätt att fördriva tid. När jag sen undrade var jag befann mig fick jag i alla fall bästa beskrivningen för det visade sig att jag var "på andra sidan bortanför dit" så då visste jag precis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar