fredag 12 april 2013

Det är sant

Att ge sig ut på resa med mig är kanske något man ska tänka över en extra gång innan man säger ja till för man vet aldrig vad som händer.

Imorse körde jag för fulla muggar på väg in till Umeå för att hålla en utbildning. Plötsligt märkte jag att bilen tappade fart så jag tryckte gasen i botten. Inget hände. Jag närmade mig en enfilig raksträcka och tänkte att det blir roligt att stå mitt på E4an mitt i morgonrusningen. Som tur var dök det upp en kontrollplats alldeles där som jag kunde rulla in på. Sen stod jag där jag stod.

Ett febrilt ringande började till verkstad och kollegor. Behövde styra upp både bilen och utbildningen och så jaga reda på handläggaren för ett par färdtjänstresor i Umeå. Och hur skulle jag ta mig därifrån?!

Det blev Jimmie som återigen fick vara räddare i nöden när det gällde bilen. Bogsering till verkstan. Där lämnade jag skrothögen i sakkunniga händer.

Lämpligt att bilen pajar när man ska iväg till Stockholm samma dag...

Nästan inte alls försenad kom jag till konferenslokalen. Höll utbildningen och var färdig kl 16. Sen iväg till verkstan, som lyckats få ordning på gasen. Sen har jag testat gasen intensivt hela kvällen och den fungerar.

Nu kryper jag till kojs på hotellet i Stockholm.

1 kommentar: