söndag 27 december 2015

Det händer saker

Nu är det jul igen, eller ja, julhelgen är i stort sett över. Den har varit rolig, med föräldrar, syskon och deras familjer på plats. Alla samlade. Årets julsällskapsspel blev Camel up, som krävde tre akademikers kloka hjärnor för att förstå reglerna till. Ett par trevliga spelkvällar hann vi dock med. 


Snart stundar ett nytt år och för mig kommer det att bli ett spännande år, eftersom det kommer att inledas med en flytt till Umeå. Slutligen beslöt jag mig för att testa något nytt för att underlätta mitt arbete. Nu börjar något nytt, men ändå ett kärt återseende. Stan lockar med allt som där finns - vänner, aktiviteter, mat... Och en ny lägenhet upptar nu det mesta av min tid, med planering.

En del av mig tycker att vissa saker känns motiga. Att genomföra en flytt igen var inte vad jag räknat med så snart. Allt praktiskt som måste ordnas. 

Sen är det det som jag måste lämna. Jag älskar fjällen och mitt lilla hus. Lilla huset får nu vårdas av andra, trevliga människor. Fjällen får jag väl besöka så ofta jag kan. De står kvar. De får vänta medan jag drar ut på nya äventyr. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar