lördag 11 augusti 2012

På bytur till grannlandet

Inledde min semestervecka med att åka på bytur (åka till stan) till Mo i Rana, vår närmsta stad, ca 13 mil bort.

Där blev det en shoppingrunda med Malin, en av mina käraste vänner. Vi kom fram till att vi har ungefär samma shoppingstil, dvs att ganska snabbt svepa över butiken och se om det finns något intressant, plocka på sig det man eventuellt ska ha och sen vidare till nästa, efter att ha passerat kassan förstås. Det gäller att vara effektiv om man ska hinna göra en stad på ett par timmar.

Sen fick vi gästa en fantastiskt god fisksoppa, med bl a rökt kolja i och en massa grönsaker, som Olaug hade tillagat. Ska försöka ge mig på att göra något liknande nån dag, men tror att det blir svårt med koljan. Peder får väl ta och röka nån röding eller öring som jag kan ha istället.

På hemvägen blev det ett stopp på ett nybyggt Coop och jag insåg att de ekologiska grönsakerna verkade vara billigare än de andra grönsakerna. Greit! Men nu tänker jag smaska i mig lefsa.

2 kommentarer:

  1. lefsa? Vänligen tolka till en dalkulla!

    SvaraRadera
  2. Hej Pia!
    Lefsa är en norsk kaka, kanske man kan säga. Det är ungefär som ett sött tunnbröd, med kanel och socker emellan. Jag gillar det skarpt!

    Kul att du läser bloggen!

    Hälsningar,
    Sophie

    SvaraRadera