lördag 7 april 2012

Långfredagsmiddag/fest med släkten!

Vi hade en riktigt trevlig släktmiddag i lilla huset igår. Det var vi generation yngre som hade samlats. Insåg att jag skulle behöva lite mer bestick och lite andra köksattiraljer som jag sorterat bort från förra flytten.

Jag hade gjort laxgryta med grön curry, och under matlagningen upptäckt att min nya matberedare inte fungerar, eller så är det jag som inte förstår mig på den, och så åt vi stelfrusen yoghurtglass till efterrätt. Tror inte att jag satsar på den efterrätten igen.

Kvällen avslutades på Högfjällshotellet. Där var dock generation ännu yngre så jag kände mig nästan lite gammal. Och var har Högis rampen till dansgolvet?! Minus för det! Hoppas det är ordnat till nästa gång.

Vi hade i alla fall en riktigt trevlig kväll och jag är så glad över mina fantastiska släktingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar