lördag 28 april 2012

Gnocchi och röding

En hel dags fiskande gav dåligt resultat. Peder fick en fisk och den fick jag av honom, så det blev kvällens middag.

Inspirerad av middagen som jag åt på Stella Polaris för ett tag sedan så var den storslagna planen att göra egen gnocchi till rödingen. Sagt och gjort. Har inte gett mig på något dylikt tidigare, men jag gillar ju att laga mat och hur svårt kan det vara att slänga ihop potatis, mjöl och ägg och koka det? Ja, helt enkelt var det ju inte, kan jag säga med facit i hand. Resultatet blev klimpliknande gnocchi, som i och för sig smakade bättre än det ser ut. Jag lär behöva öva några gånger till innan konsten är fulländad. Måltiden i sin helhet blev en höjdare med stekt röding och smörslungade grönsaker till.

Det här börjar visst bli mer likt en matblogg, vilket kan bero på att jag gillar mat, både att laga den och att äta den. Så det lär bli fler matinlägg.

Nu tänker jag avrunda kvällen med lite vin och choklad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar