lördag 8 september 2012

Slöar på Östermalm

Haft ett par trevliga dagar tillsammans med kollegorna men nu har de rest hem och jag är kvar i storstan. Har hamnat på ett hotell på Östermalm där jag för övrigt har lite till övers att tänka om tillgängligheten. Glömmer bort att man inte kan ta för givet att det är bra anpassat överallt, min uppfattning om vad som är vanlig standard stämmer visst inte överens med övriga världen... Nej, jag ska sluta gnälla. Positivt är att vi bor högst upp, på åttonde våningen, i ett rum med fönster som verkar vara gamla på riktigt, helt buckliga. Rummet har kanske haft sina glansdagar, men känns som att någon gjort ett försök att förmedla lite östermalmselegans på nåt vis.

Igår eftermiddag strosade jag snabbt igenom Fältöversten tillsammans med östermalmstanter med rullatorer, de går inte snabbt kan jag säga. På den lokala Ica-affären, på jakt efter godis, upptäckte jag att det innanför den halvsunkiga entrén dolde sig en bemannad chark och ett deli med förnämlig mat, jag förstod väl att den gömde sig någonstans.

Nedan Josefin och jag med lite bubbel i hotellbaren på förra hotellet.

Och så utsikten från nuvarande hotell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar