lördag 16 mars 2013

Köpstopp?

En planlös lördag som denna styrde jag kosan in mot stan, och väl i stan blev det fikapaus hemma hos Ulrika. Jag var förstås tvungen att fråga ut henne rejält om köpstoppet, som hon för övrigt bloggar om på http://shopstop.devote.se/. Det torde väl vara välbekant vid det här laget att mina pengar sällan stannar särskilt länge i min ägo, så samtal om konsumtion och hållbarhet var mycket lämpligt. Det var så trevligt hos Ulrika och plötsligt hade flera timmar gått och jag insåg att affärerna stängde, så köpstoppet fick effekt för mig också idag.

Jag blev väldigt sugen på att följa hennes exempel och ha ett långt köpstopp. I ärlighetens namn har jag redan alldeles för mycket saker, framförallt kläder, så jag skulle kunna klara mig ett bra tag, men jag kom fram till att jag nöjer mig med att anta 10-dagarsutmaningen så länge. Jag har bokat en weekendresa till Amsterdam i maj och där vill jag inte ha köpstopp, men innan passar bra ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar