onsdag 27 mars 2013

Inte så kul

Kom hem igår kväll igen. Efter två veckor ute på vift. Umeå-Sundsvall-Umeå-Stockholm-Umeå-Hemma. Kan säga att det minst roliga under tiden borta har varit skrothögen som visst även kan kallas bil, som jag inte nämnt tidigare, att den inte gick igenom besiktningen förra veckan. Avgassystemet hade rostat sönder (tack för allt salt på vägarna), parkeringsbromsen tog för lite och dessutom nästan körförbud för att en bromsslang var helt slut. Bromsar påstås ska vara bra att ha. Körde på den ändå några dagar, ca 25-30 mil till, innan verkstan fått in delarna, sen en inte så rolig utgift för reparationen.

Köpstoppet som jag lovat hålla i 10 dagar kommer därför alldeles lämpligt. Dag 2 nu och det är inget större problem, även om alla saker, som man inte får köpa, plötsligt verkar väldigt lockande. Det jag i alla fall får köpa är mat och givetvis passade jag på att göra denna fantastikt goda nudelsoppa, som Malin bjöd på förra veckan. Man kokar risnudlar i en buljong med buljongpulver, fish sause och oyster sause. Sen tillsätter man de tillbehör som man vill ha i rå form. Jag tog paprika, sockerärtor, purjolök, portabello, tofu (den lösa varianten), lime, inlagd ingefära och sambal oelek. Såå gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar