lördag 28 juli 2012

Ute och yrat

För ett par dagar sedan kom jag på att det ju är Storsjöyran i helgen. Tänkte först inte åka, men kom på att det för tusan inte är nån mening med att bara sitta hemma och hänga och så spelar ju en massa bra artister. Plötsligt fann jag mig på väg till Östersund tillsammans med Peder.

Påbyltad med en massa kläder, vis av förra helgen på Udden, kom jag till ett 21-gradigt varmt Östersund igår kväll. De varma kläderna behövdes dock senare på kvällen.

Hungriga började vi med att hitta oss något att äta, vilket inte är något problem på Storsjöyran. Vi hittade oss mat och kunde samtidigt lyssna på Norlie & KKV. Sen bar det av upp till stora scenen för att lyssna på Laleh, som förstås är förtjusande, men hennes musik tilltalar av någon anledning inte mig särskilt mycket. Där håller nog de flesta inte med mig. Så lyssnade vi en stund på Icona Pop, vars suggestiva ljud dock tilltalar mig.

Bäst tyckte jag förstås om Melissa Horn som har låtar som går in i hjärtat och ett mysigt scenframträdande.

Kvällen avslutades med thaimat. Peder beställde stark mat. Han fick STARK mat.

Idag yrar vi en gång till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar