fredag 20 juli 2012

Moster och morbror på besök

Moster Helena och morbror Stig har kommit hit i helgen, så jag passade på att få bjuda på middag. De kom tillsammans med mamma, pappa, Peder och Agnes.

Jag hade gjort en enkel middag med hemmagjord potatissallad och torsk med sås gjord på senap (från Gotland), scharlottenlöks-crème fraîche och grädde och så lite hemodlad sallad, som tog slut direkt. Gott tillbehör var också den färska broccolin som marinerats i riven ingefära och pressad lime (recept från Coop). Glömde ta bilder från början, men jag tog på lite rester.

En som gärna slukat resterna var den lilla lurviga saken som satt och gnydde på golvet.

Trevligt var det i alla fall med besök! Imorgon bär det av till marknaden.

Jag fick en vacker blombukett som nu fått sin boning på mitt bord.

Lite rester...

Tycker att även grönsaksrester är mer tilltalande än hundmat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar